Pohjoisranta Burson-Marsteller saa vahvistusta yritysten strategiseen sparraukseen ja asiakassuhteiden kehittämiseen kahdesta paluumuuttajasta

Kokenut strategi ja coach Katja Espo aloitti tammikuussa 2018 Pohjoisranta Burson-Marstellerin Directorina. Espo palasi yritykseen asiakkaiden strategiseksi sparraajaksi ja kehittämään Pohjoisrantaa entistä vahvemmaksi yritysten uudistumisen kumppaniksi. Samanaikaisesti paluun Pohjoisrantaan teki perustajaosakas Tommi Siikaniva, joka aloitti Senior Advisorina.

Pitkän uran Pohjoisrannassakin jo aiemmin tehneellä Katja Espolla on lähes 20 vuoden kokemus viestinnän eri osa-alueista. Viimeiset neljä vuotta Katja on toiminut osakkaana viestinnän strategiseen kehittämiseen keskittyneessä Prior Konsultoinnissa.

– Erilaisten toimijoiden viestinnän ja viestinnän vaikuttavuuden kehittäminen on yksi vahvoista osaamisalueistani. Pohjoisrannan purpose-ajattelu, eli yritysten oivalluttaminen yhteiskunnallisesta roolistaan, on lähellä arvomaailmaani ja erityinen intohimon kohteeni, Katja sanoo.

Pohjoisrannan osaamisen ja tekemisen ytimessä on vahvasti yritysten auttaminen kasvun ja uudistumisen poluilla. Kaiken perustana on vahva kulttuuri ja ”purpose”.

– Koko kansainvälisen ketjumme yhdistävä ajatus on lisätä tietoisuutta yritysten yhteiskunnallisesta vaikuttavuudesta. Yhteiskunnallinen rooli ja kulttuuri luovat pohjan kasvulle ja uudistumiselle. Olemme vahvasti asiakkaidemme mukana rakentamassa kaikkia näitä osa-alueita. Katjan strateginen osaaminen vahvistaa resurssejamme näiltä osin edelleen, Pohjoisrannan toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh sanoo.

Erilaisen sparrauksen, mentoroinnin ja coachauksen hyödyntäminen yksilöiden ja tiimien kehittämisessä on monissa yrityksissä vielä hyödyntämätön voimavara. Katja haluaa olla vahvasti mukana kehittämässä myös tämän osa-alueen hyödyntämistä viestinnän kentällä.

– Olen toiminut business coachina ja mentorina niin viestinnän johdolle kuin asiantuntijoillekin. On hienoa, että mentoroinnin ja coachauksen hyödyntäminen viestinnän kentällä on lisääntynyt. Uskon, että henkilökohtaisella sparrauksella voi olla uskomaton vaikutus yksilön ja tiimin kehittymiseen, Katja kertoo.

Paluumuuttajat tuovat mukanaan uutta tietotaitoa ja intoa

Tammikuussa 2018 paluun Pohjoisrantaan teki myös perustajasosakas Tommi Siikaniva. Kaksikymmenvuotisen uran Pohjoisrannalla tehnyt Tommi jatkaa nyt asiakkuuksien kehittämisen ja kasvattamisen parissa.

– Tämä on kuin kotiin palaisi. On huippua nähdä, miten uusien osaavien tyyppien lisäksi Pohjoisranta houkuttaa pariinsa myös entisiä työntekijöitä. Esimerkiksi minä ja Katja olemme työskennelleet yhdessä 13 vuotta, Tommi kertoo.

Clarisse Berggårdh komppaa Tommia:

– Täällä nuorista valtiotieteilijöistä on kasvanut kovia viestinnän ammattilaisia upeisiin positioihin. On hienoa, että työntekijämme lähtevät aika ajoin kokeilemaan siipiään, mutta vielä hienompaa, kun he palaavat meille uutta tietotaitoa ja intoa puhkuen. Meillä on mahtava, toistasataa henkeä kattava alumniverkosto. Lämpimät välit ja paluumuuttajuus kertovat, että asioita on tehty oikein.

Katja Espo, Director & Team Leader, +358 40 511 4800, katja.espo@bm.com
Tommi Siikaniva, Senior Advisor & Partner, +358 400 885 747, tommi.siikaniva@bm.com