Pohjoisranta Burson-Marsteller saa vahvistusta vaikuttajaviestinnän kehittämiseen – Senior Advisoriksi luonnonvara-alan asiantuntija Juha Mäkinen

Pohjoisranta Burson-Marstellerin Senior Advisoriksi 22.1.2018 alkaen on nimitetty Juha Mäkinen. Hän tuo Pohjoisrantaan erityisesti luonnonvaroihin liittyvää osaamista sekä kehittää vaikuttajaviestintää. Aiemmin Juha on työskennellyt Metsähallituksen sekä viimeisimpänä Euroopan valtion metsien järjestön EUSTAFOR:in viestintäjohtajana.

Juha on toiminut monipuolisissa viestintätehtävissä muun muassa Metsähallituksen viestintäjohtajana keskittyen erityisesti yhteiskuntasuhteisiin, vaikuttajaviestintään ja kriisiviestintään sekä aiemmin Stora Enson ympäristöviestinnän vetäjänä. Ennen Pohjoisrantaa hän toimi Brysselissä sijaitsevan Euroopan valtion metsien järjestön EUSTAFOR:in viestintäjohtajana.

Lisäksi Juha on työskennellyt toimittajana, tapahtumamarkkinoinnin ja sponsoroinnin parissa sekä erilaisissa luottamustehtävissä, kuten viestinnän ammattilaisten järjestö ProComin sekä metsäalan eri organisaatioiden hallituksissa. Parhaillaan hän toimii Metsämiesten Säätiön hallituksen puheenjohtajana.

– Juhalla on laajaa näkemystä viestinnän eri kentiltä niin paikallisesti kuin myös kansainvälisesti. Hän tuntee pörssiyhtiöiden, julkisen hallinnon sekä järjestöjen maailmaa hyvin, ja on siksi loistava vahvistus vaikuttajaviestinnän asiantuntijatiimiimme, Pohjoisranta Burson-Marstellerin toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh kertoo.

Asiakkaan rooli vaihtui toimialarajat ylittävän viestinnän asiantuntijaksi

Pohjoisranta on osa yli 100 maata kattavaa Burson-Marsteller-viestintätoimistoketjua. Globaalit verkostot olivatkin kansainvälisen viestinnän parissa työskennelleelle Juhalle yksi kimmoke tarttua uuteen pestiin.

– Kansainvälisillä yhteyksillä on valtava merkitys, kun kyse on Euroopan- tai maailmanlaajuisesti toimivista yrityksistä. Ketjulla on mahdollista tarjota asiakkaalle ”koko paketti”, mikä on mieletön kilpailuetu, Juha toteaa.

Lisäksi Juhaa veti viestintätoimistomaailmaan mahdollisuus työskennellä laajalle asiakaskentälle.

– Olen tehnyt pitkään yhteistyötä viestintätoimistojen kanssa asiakkaan roolissa ja vuosien varrella väläytellyt mielessäni ajatusta vaihtaa konsulttipuolelle. Nyt tämä käy todeksi, ja odotan innolla pääseväni tekemään tavoitteellista, vaikuttavaa viestintää yli toimialarajojen, Juha iloitsee.

Juha Mäkinen, Senior Advisor, +358 40 570 9307, juha.makinen@bm.com