Nimitysuutinen 21.8.2018: Pohjoisranta Burson-Marsteller vahvistaa sijoittaja- ja talousviestinnän osaamistaan

Anu Heinonen aloittaa Pohjoisranta Burson-Marstellerin sijoittaja- ja talousviestinnän palveluista vastaavana johtajana 1.10.2018 ja palaa näin 15 vuoden jälkeen yhtiöön.

Aiemman konsulttiuransa jälkeen Anu on toiminut vaativissa talous- ja yritysviestinnän tehtävissä media-alalla ja kansainvälisessä teollisuudessa. Hän siirtyy Pohjoisrantaan Suominen Oyj:stä, jossa Anu Heinonen on toiminut viestinnästä, sijoittajasuhteista ja yritysvastuusta vastaavana johtajana vuodesta 2012. Tätä ennen hän työskenteli Alma Mediassa ja Ahlstromissa.

Anu on strategisen yritysviestinnän, talous- ja sijoittajaviestinnän sekä muutosviestinnän kokenut ja monipuolinen osaaja ja hänellä erinomaiset näytöt vaativien projektien läpiviemisestä. Anu vahvistaa ja kehittää Pohjoisrannan tarjontaa talousviestinnässä ja asiakasyritysten ylimmän johdon sparrauksessa.

”Olemme erittäin iloisia ja innoissamme, että Anu palaa nyt tiimiimme. Yhdessä Anun kanssa tuemme asiakkaittemme menestystä sijoittaja- ja talousviestinnän keinoin entistäkin paremmin niin listautumisissa, yritysjärjestelyissä kuin sijoitustarinan pitkäjänteisessä rakentamisessakin. Talousviestinnän näkökulmasta listautuminen on mittava ponnistus, mutta vasta listautumisen jälkeen alkaa todellinen työ: uusi elämä pörssiyhtiönä, unohtamatta koko ajan tiukentuvia tiedonantovelvollisuuksia. Nämä työllistävät johtoa ja viestintää uudella tavalla”, sanoo Pohjoisranta Burson-Marstellerin toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh.

”Takaisin konsultoinnin pariin minua veti paitsi Pohjoisrannan erinomainen asema markkinoilla nimenomaan strategisen viestinnän osaajana, myös ylipäätään koko ajan kiinnostavammaksi – ja samalla moniulotteisemmaksi – käyvä viestinnän kenttä. On todella innostavaa siirtyä ”toiselle puolelle pöytää” juuri nyt, kun yrityksiin kohdistuu aivan uudenlaisia odotuksia. Jo pelkästään lainsäädännön kehittyminen tuo uusia tehtäviä sijoittajaviestintään, viimeksi mm. MiFID II:n sekä muuta kuin taloudellista raportointia koskevien velvoitteiden muodossa”, sijoittaja- ja talousviestinnästä vastaava johtaja Anu Heinonen Pohjoisranta Burson-Marstellerista toteaa.

Anun mukaan suomalaisyritysten talousviestintä on pääosin hyvällä tasolla. Toisaalta Helsinginkin pörssin mukavasti pitenevillä listoilla on hyviä pieniä ja keskisuuria yhtiöitä, jotka eivät välttämättä ole vielä saaneet viestiään täysin läpi sijoittajille. Mietitty, realistinen sijoittajatarina ja kohdennettu IR-ohjelma ovat työkaluja, joilla nämä yhtiöt saadaan näkyviin ja sijoittajien tutkaan. Pitkäjänteisesti johdettu talous- ja sijoittajaviestintä on työkalu, jota yhdenkään yhtiön ei kannata jättää hyödyntämättä.”

Pohjoisrannan palvelualueisiin kuuluvat maineenhallinnan ja viestinnän konsultointi, vaikuttajaviestintä, sijoittajaviestintä, mediasuhteet, kriisiviestintä sekä tutkimukset ja analyysit. Pohjoisranta on osa Burson-Marsteller-viestintätoimistoketjua, joka kattaa 110 maata. Burson-Marsteller on osa maailman johtavaa viestintäpalveluyhtiö WPP:tä.

Anu Heinonen, Director, +358 40 723 6279

Clarisse Berggårdh, Toimitusjohtaja, +358 591 5003