Jussi Turhala Pohjoisranta Burson-Marstellerin Senior Advisoriksi

Pohjoisranta Burson-Marsteller jatkaa markkinointiosaamisensa vahvistamista, tällä kertaa luovan kirjoittamisen osalta. Jussi Turhala aloittaa huhtikuussa Pohjoisrannassa Senior Advisorina ja tuo Pohjoisrannan asiakkuuksiin markkinoinnillisten tehokeinojen erikoisosaamista kymmenien vuosien kokemuksella.Turhala jatkaa yrityksensä Turhala Oy:n toimitusjohtajana ja copywriterinä.

Jussin historia mainonnan saralla on mittava. Hän on voittanut lukuisia mainosalan palkintoja niin kotimaisista (Adprofit, Effie, Vuoden Huiput) kuin kansainvälisistä (Clio, Cannes, Eurobest, Epica) kilpailuista. Viimeisimmän tunnustuksen Jussi nappasi Kaiku-radiomainoskilpailusta, josta hän pokkasi pääpalkinnon voittavan tiimin kanssa maaliskuussa 2018.

– Työkalujen ja menetelmien yleistyessä kilpailuetua haetaan yhä useammin myös luovalla näkemyksellä. Olipa kyseessä yksittäinen some-postaus, kampanjan konseptointi tai kokonaisen yritystarinan rakentaminen, on luovuudelle tilaa, koska kerrontatapoja on monia. Jussi taitaa myös tiivistämisen taidon – hän osaa kiteyttää asiat muutamaan sanaan tai lauseeseen – sanoilla totisesti on voimaa. Mahtava saada Jussin kaltainen ”legenda” tiimiin mukaan. Hän tuo paljon lisäarvoa luovaan prosessiin ja ennen kaikkea tarinoiden terävöittämiseen, sanoo Pohjoisranta Burson-Marstellerin digitaalinen johtaja, Tuomo Kuusisto.

– Tarinoiden kertominen tapahtuu nykyään useammassa kanavissa kuin ennen. Viestintätoimistot ovat viime vuosina terävöittäneet profiiliaan tiedottamisesta luoviksi monitoimitaloiksi. Hienoa että voin tuoda omani ja yritykseni osaamisen tähän käyttöön, toteaa Turhala.

Jussi Turhala, Senior Advisor, +358 400 653 331, jussi@turhala.fi
Tuomo Kuusisto, digitaalinen johtaja, +358 40 740 2983, tuomo.kuusisto@bm.com