Jukka Oksaharju Pohjoisranta Burson-Marstellerin Senior Advisoriksi

Osakestrategi, kolumnisti ja tietokirjailija Jukka Oksaharju aloittaa maaliskuun alussa Pohjoisranta Burson-Marstellerin Senior Advisorina. Oksaharju vahvistaa Pohjoisrannan tarjontaa erityisesti talousviestinnässä ja asiakasyritysten ylimmän johdon sparrauksessa.

Olemme iloisia, että Jukka Oksaharju liittyy tiimiimme. Hän on yksi Suomen parhaita ja näkyvimpiä finanssialan asiantuntijoita. Yhdessä Jukan kanssa pystymme tukemaan asiakkaittemme talousviestintää entistä paremmin esimerkiksi listautumisissa, sijoitustarinan rakentamisessa tai sosiaalisen median hyödyntämisessä, sanoo toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh Pohjoisranta Burson-Marstellerista.

Jukka Oksaharju on tutkinut sijoittajan tiedon tarvetta ja yritysten tiedonantovelvollisuutta vuodesta 2014 lähtien Vaasan yliopistolla osana väitöskirjatutkimustaan. Lisäksi Oksaharju on julkaissut neljä sijoittamista käsittelevää tietokirjaa, joita on painettu yli 50 000 kappaletta. Nordnetissä osakestrategina työskentelevän Oksaharjun blogilla on kuusinumeroinen lukijakunta ja hän on Twitterissä Suomen seuratuin finanssialan asiantuntija. Hänen kolumnejaan julkaistaan säännöllisesti mm. Kauppalehdessä sekä useissa maakunta- ja aluemedioissa.

Yhteistyössä Pohjoisranta Burson-Marstellerin kanssa minua kiehtoo pyrkimys asiakasymmärrykseen. Talousviestintä ja sijoittajalähtöinen johtaminen voivat loikata seuraavalle tasolle vain, kun yritykseen saadaan luotua vahva käsitys, mistä osatekijöistä omistaja-arvo muodostuu, Jukka Oksaharju sanoo. Hänen mielestään yritysten arvo syntyy nykyomaisuuden, tuloskunnon ja kannattavan kasvupotentiaalin summasta. Jokaisesta näistä tekijästä on osattava viestiä selkeästi ja uskottavasti.

Haluan uudessa roolissani kehittää yritysten sijoittajalähtöistä johtamista ja viestintää. Hyvällä ja oikein kohdennetulla viestinnällä voidaan maksimoida liiketoiminnan arvoa, kertoo Senior Advisorina aloittava Oksaharju.

Pohjoisrannan palvelualueisiin kuuluvat maineenhallinnan ja viestinnän konsultointi, vaikuttajaviestintä, sijoittajaviestintä, mediasuhteet, kriisiviestintä sekä tutkimukset ja analyysit. Pohjoisranta on osa Burson-Marsteller-viestintätoimistoketjua, joka kattaa 110 maata. Burson-Marsteller on osa maailman johtavaa viestintäpalveluyhtiö WPP:tä.

Jukka Oksaharju, Senior Advisor, +358 50 376 0589