Globaalit ketjut Burson-Marsteller ja Cohn & Wolfe yhdistyvät

Burson Cohn & Wolfesta (BCW) tulee yksi maailman isoimmista globaaleista viestintätoimistoista. Pohjoismaissa Burson-Marsteller vahvistaa Cohn & Wolfen myötä tarjoamaansa. Suomessa Pohjoisranta Burson-Marsteller uudistuu voimakkaasti.

Molemmat ketjut omistava WPP ilmoitti eilen 27.2.2018 yhdistävänsä Burson-Marstellerin ja Cohn & Wolfen luodakseen Burson Cohn & Wolfen (BCW), yhden maailman isoimmista täyden palvelun globaaleista viestintätoimistoista, jolla on syvä ymmärrys digitaalisesta ja integroidusta viestinnästä eri toimialoilla.

Uutta toimistoa lähtee luotsaamaan toimitusjohtaja Donna Imperato, joka toimii tällä hetkellä Cohn & Wolfen toimitusjohtajana. Burson-Marstellerin globaali toimitusjohtaja Don Baer keskittyy jatkossa asiakaskonsultointiin.

Burson Cohn & Wolfessa yhdistyy Cohn & Wolfen vahvuus digitaalisissa, luovissa ratkaisuissa sekä integroidussa viestinnässä ja Burson-Marstellerin asiantuntijuus vaikuttaja-, yritys- ja kriisiviestinnässä sekä tutkimuksessa. Burson Cohn & Wolfe tulee olemaan yli 4 000 työntekijän ketju, joka toimii 42 maassa.

– Kyse on uudistumisesta ja se on erityisesti tällä toimialalla tärkeää. Molemmissa yrityksissä on omat vahvuutensa, mutta yhdessä olemme enemmän. Samaan aikaan myös Pohjoisranta Burson-Marsteller uudistuu: meillä on tänä vuonna aloittanut digitaalisena johtajana Tuomo Kuusisto, vaikuttajaviestinnän konsultteina Fatim Diarra ja Juha Mäkinen. Osakestrategi, kolumnisti ja tietokirjailija Jukka Oksaharju tulee Senior Advisorin roolissa sparraamaan asiakkaitamme talousviestinnässä, Pohjoisranta Burson-Marstellerin toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh kertoo.

Berggårdhin mukaan Pohjoismaiden Burson-Marsteller-ketjun toimipisteiden tarjoama tulee kasvamaan ja uudistumaan.

– Ruotsin toimistomme yhdistyy Cohn & Wolfeen, mikä on asiakkaidemme kannalta hieno asia. Näin saamme myös vahvan ketjun osaamista Pohjoismaihin, Berggårdh sanoo.

Katso WPP:n tiedote täältä: https://www.holmesreport.com/latest/article/wpp-merges-burson-marsteller-cohn-wolfe-into-one-mega-size-agency

Clarisse Berggårdh, CEO, Pohjoisranta Burson-Marsteller, p. 040 591 5003, clarisse.berggardh(at)bm.com