Kompassi-blogi

Blogimerkintöjä maineesta ja viestinnästä

Seitsemän tärppiä Slushissa kahlaavalle viestijälle

Slush vetää viestijöitä puoleensa monesta syystä. Valtaosa kampeaa paikalle markkinoimaan työnantajaansa, asiakasta tai itseään, pysyttelemään kartalla teknologian kehityksestä tai ihan vaan verkostoitumaan. Ennen kaikkea Slush on kuitenkin oiva paikka kasvattaa ymmärrystä. Koko session suola piilee sen pohtimisessa, miten muiden onnistumisia ja oivalluksia voi soveltaa omassa työssä. Aivan kaikkien puheenvuorojen substanssi ei tosin välttämättä käänny oman […]

LUE LISÄÄ

Kompuroivat työntekijälähettiläät

Tuskin kukaan viestijä on voinut välttyä viimeisen parin vuoden aikana keskusteluilta työntekijälähettiläistä. Peruskysymys on hyvä: miksi meidän firman johto, asiantuntijat ja työntekijät eivät ole somessa keskustelemassa avoimesti työstään ja siihen liittyvistä kysymyksistä? Työntekijälähettiläistä haaveillaan, koska myös somessa ihmiset kiinnostavat enemmän kuin organisaatiot. Organisaatioiden työntekijät ja asiantuntijat halutaan omilla kasvoillaan someen rakentamaan brändiä ja luottamusta suorissa […]

LUE LISÄÄ

NBForum2016: Mitä voimme oppia maailmanluokan puhujilta?

Nordic Business Forum sai aikaan toissa viikolla vipinää bisnes- ja markkinointimaailmassa. Tapahtuman puhujat oli kutsuttu paikalle, koska jokainen heistä on saanut aikaan jotain merkittävää. Mutta he olivat paikalla myös siksi, että he ovat loistavia puhujia, jotka saavat ihmiset mukaansa. Otin suurennuslasin alle kolme erityyppistä puhujaa Nordic Business Forumin kakkospäivästä ja avaan alla muutaman tekniikan, joiden […]

LUE LISÄÄ

Kun sata kanavaa puskee turhaa

Sisältömarkkinointi on sateenvarjo, jonka alla saa lausua sekä viisauksia että tolkuttomuuksia. Monet markkinoinnin matkasaarnaajat ovat viime vuosina hokeneet äänensä käheäksi iskulausetta ”content is king”. Harmi, ettei väite ole totta. Liikesuhteen todellinen kuningas ei ole sisältö vaan asiakas – tai ainakin hänen pitäisi olla. Sisältömarkkinoinnin ydinajatus on silti fiksu. Laadukas, kiinnostava ja asiakkaan tarpeisiin vastaava sisältö […]

LUE LISÄÄ