Kompassi-blogi

Blogimerkintöjä maineesta ja viestinnästä

Pride näkyy markkinoinnissa ja viestinnässä, mutta ollakseen aitoa, tulisi yhdenvertaisuuden sanoman kummuta organisaation tai yrityksen omista arvoista

Pride-viikko näkyy Suomessa nyt voimakkaammin kuin koskaan ennen. Helsingin kaupunki heiluttaa sateenkaarilippuja Suomen lipun rinnalla, Posti on lisännyt osaan postilaatikoistaan sateenkaarilippuja, Taksi Helsinki on koristellut osan autoistaan sateenkaaren värein ja Gigantti osallistuu lauantain Pride-puistojuhlaan tuomalla paikalle kuvauspisteen, jossa voi ottaa kuvia ja jakaa ne hashtagilla #löydäomajuttusi. Hartwall puolestaan on julkaissut erikoiserän Gay Joe -siideriä ja […]

LUE LISÄÄ

Kurkistus puoluekokouksiin

Tänä viikonloppuna (8.–10.6.2018) Keskusta ja Kokoomus järjestävät puoluekokouksensa. Vihreät tapaavat viikon päästä (16.–17.6.2018) Vantaalla. Mitä näissä kokouksissa tapahtuu ja miksi niitä kannattaa seurata? Puoluekokouksessa päätettävät asiat ja tapa toimia vaihtelevat puolueesta riippuen, mutta kaikilla puoluekokous on korkein päättävä elin, joka määrittelee puolueen poliittista suuntaa – erityisesti näin vaalien alla. Yleistäen voi todeta, että puoluekokouksessa määritellään […]

LUE LISÄÄ

Ottamalla kantaa menestyt – vinkit SABRE Awards -voittajilta

Viime viikolla Amsterdamissa juhlittiin EMEA-alueen viestinnän parhaimmistoa SABRE Awards -gaalassa. Olimme Pohjoisrannan tiimin kanssa mukana kisaamassa ja gaalailemassa. Pohjoisrannan edustama Burson Cohn & Wolfe (BCW) -ketju voitti kovatasoisessa kisassa yhteensä seitsemän SABREa. Kaltaiselleni ensikertalaisella gaala tarjosi pystien lisäksi uusia tuttavuuksia, mielenkiintoisia puheenvuoroja ja ennen kaikkea inspiraatiota. Viestintäalan arvostetuin kisa olikin täynnä vaikuttavia kisatöitä. Omiksi suosikeikseni […]

LUE LISÄÄ

Sisältömarkkinointi iskee liiketoiminnan ytimeen!

Tammikuussa uusia tehtäviä aloittaessani ensimmäinen iso hanke, jota aloin edistää, oli sisältömarkkinoinnin nostaminen agendoillemme. Erityisesti viimeisen kolmen vuoden aikana olen nähnyt läheltä ja konkreettisesti, kuinka markkinoinnin tekeminen on muuttunut yksittäisistä kampanjoista jatkuvaan vaihdantaan yritysten ja kuluttajien kesken. Yksi keskeisimmistä asioista muutoksessa on oivallus arvonvaihdosta viestijän ja lueskelijan kesken: Mitä sinä saat, mitä minä saan? Yrityksillä […]

LUE LISÄÄ

Teetkö strategista sisältömarkkinointia vai kevätpörriäistä?

Sisältömarkkinointi on muutamassa vuodessa vallannut värisuoran suomalaisyritysten markkinointipaletissa. Tuoreen kyselytutkimuksemme mukaan harva suomalainen yritys kuitenkaan tekee sitä strategisesti. Jos sisältömarkkinointi ei nouse markkinointistrategian ytimeen, se ei palvele liiketoiminnan tavoitteita, vaan uhkaa jäädä markkinointiosaston puuhasteluksi. Puhetta ja seminaareja sisältömarkkinoinnista on pidetty vuosia. Mutta missä ovat näkyvät ja tulokselliset success-caset? Missä luuravat suomalaiset niket, redbullit, legot ja […]

LUE LISÄÄ

7 kirjasuositusta

Muutamia kirjoja pitää maistaa, jotkut pitää hotkaista ja jotkut harvat pitää pureskella ja sulattaa. – Francis Bacon Me poralaiset olemme intohimoisia lukijoita. Päätimme koota suositut kirjavinkkimme yhteen osoitteeseen. Simon Sinek: Start with Why. Tämä inspiroiva opas johdattaa miksi-sanan syvempään ymmärtämiseen. Sinek uskoo, että kysymyksen avulla on mahdollista saavuttaa syvempi ymmärrys itsestä ja muista, omasta organisaatiosta […]

LUE LISÄÄ

Alkaako Facebookin aika olla ohi?

”Aion nyt poistaa Facebookin puhelimestani, en halua enää käyttää someen liikaa aikaa…” ”Mitä Facebookille on tapahtunut? Miksi näen vain samoja päivityksiä, vaikka kavereita siellä on satoja?” ”Olen koukussa someen, se on alkanut ahdistaa.” Näitä päivityksiä olen viime aikoina nähnyt yhä useammin omassa some-kuplassani, ja huomaan usein ajattelevani samaa rataa. Facebookista ei kuukausiin enää ole puhuttu […]

LUE LISÄÄ

Koneoppiminen asiakasymmärryksen avuksi

Viimeisen kahden vuoden ajan olen liputtanut vahvasti sopivan sisällöntuotannon puolesta. Syyt ovat ilmeisiä; a) hakukoneet ohjaavat verkkoliikennettä ja orgaaninen näkyvyys saavutetaan vain laadukkaalla, eli luetulla ja jaetulla sisällöllä. b) useimmat meistä etsivät sekä validoivat tietoa netistä ennen ostoa. Paikalla on siis oltava! Mikä tahansa sisältö ei kuitenkaan kelpaa. Artikkeleilla, videoilla, podcasteilla, animaatioilla ynnä muilla ei […]

LUE LISÄÄ

Näin viestit tasa-arvoisesti: kolme vinkkiä kansainvälisenä naistenpäivänä

Kansainvälistä naistenpäivää vietetään tänään 8.3.2018. Viime aikoina olemme nähneet jo monia sosiaalisia liikehdintöjä tasa-arvoisemman yhteiskunnan puolesta, kuten: #metoo- ja #suostumus2018 -kampanjat sekä Islannin päätös säätää laki, joka velvoittaa yritykset maksamaan saman verran palkkaa samanarvoisista tehtävistä eri sukupuolille. Vaikka suunta näyttää näiden liikehdintöjen myötä hyvältä, työtä on silti paljon: World Economic Forumin vuoden 2017 raportin mukaan […]

LUE LISÄÄ

Kansainvälinen viestintätoimistoketju vei maailmalle – vaikuttajaviestijän terveiset Sveitsistä

Syksyllä 2017 sain kutsun emoyhtiömme Burson-Marstellerin kautta kolmen kuukauden kansainväliseen asiakasprojektiin Sveitsiin. Kansainvälisten asiakkuuksien ja projektien kanssa saamme toki työskennellä Pohjoisrannassa päivittäin, mutta näin pitkä työkeikka ulkomaille asiakkaan konttorille on kuitenkin ainutlaatuista. Lähdin kohti Sveitsiä osana neljän hengen konsulttitiimiä, joka koostui WPP-yhtiön omistamien toimistojen, kuten Burson-Marstellerin, viestintäkonsulteista. Lisäksi asiakastiimiin kuului laaja joukko alan rautaisia ammattilaisia WPP-toimistoilta […]

LUE LISÄÄ

1 2 3